logoSzolgáltatások

Akupunktúrás kezelés

Az alábbi betegségekben nyújthatok az akupunktúra alkalmazásával mellékhatásoktól mentes segítséget:
- ízületi fájdalmak, gyulladások, mozgásszervi betegségek
- allergia, szénanátha
- idegrendszer betegségei: fejfájások, migrén, arcidegzsába, arcidegbénulás, zsibbadások
- szív-érrendszeri betegségek: magas vérnyomás bizonyos formái, szédülés
- légzőszervi betegségek: arcüreggyulladás, köhögés, asthma
- emésztőrendszeri betegségek: gyomorégés, reflux, puffadás, székrekedés, hasmenés, Chron betegség, colitis ulcerosa
- nőgyógyászati betegségek: menstruációs ciklus zavarai, fájdalmas menses, myomák bizonyos formái, klimax tünetei, meddőség bizonyos esetei, terhességi hányás, szülés utáni depresszió
- fül-orr-gégészeti betegségek: arcüreggyulladás, hallójárat gyulladás, szédülés, Meniere sy., , fülzúgás, halláscsökkenés bizonyos esetei, Bell paraesis, Trigeminus neuralgia
- bőrgyógyászati betegségek: ekcéma, atopiás dermatitis, akne, hajhullás
- pszichiátriai betegségek: depresszió, szorongás egyes esetei, fáradtság-kiégettség, alvászavar pánik
- dohányzásról leszoktatás
- testsúlycsökkentés

Akupunktúráról bővebben     Hagyományos Kínai Orvoslás
    GYIK

GUNA Bioterápia

A GUNA bioterápia kifejezetten mozgásszervi fájdalomcsillapításra irányuló kezelés. Természetes hatóanyagokat tartalmazó ampullái klinikai vizsgálatokkal igazolt hatékony megoldást jelentenek az ízületi fájdalmak és sportsérülések kezelésében.
A GUNA MD készítmények nem tartalmaznak klasszikus értelemben vett fájdalomcsillapítókat, gyulladáscsökkentőket, így sem szteroidot, sem non-szteroidot. A fő hatóanyaguk egy speciális 300 KDa méretű, mikrobiológiai tisztaságú kollagén, melynek hatékonyságát segédanyagok optimalizálják. A kezelés során vékony (mezoterápiás) tűvel történik a hatóanyagok bejuttatása a fájdalmas terület nyomásérzékeny pontjain keresztül.

A GUNA mozgásszervi fájdalomcsillapító terápia legfőbb jellemzői:

- Javítja a szövetek működését és felépülését, azonnali fájdalomcsillapító hatást tud kiváltani, csökkenti az izomfeszülést, elősegíti az extracelluláris matrix regenerációját.
- Regenerálja és erősíti a mozgásszervrendszert, az ízületek körüli képleteket, azokat az izmokat, ízületeket tartó inakat, szalagokat, amelyek egy sérülés során megnyúlhatnak vagy részlegesen szakadhatnak.
- A meglazult szalagrendszer erősítésével stabilizálhatja a hipermobil ízületeket, ezzel nagymértékben képes gátolni a progresszív ízületi degenerációkat.
- Csökkenti a mozgásszervi tünetek okozta fájdalmat és mozgáskorlátozottságot, ezáltal jelentősen képes javítani az életminőséget.

A GUNA mozgásszervi fájdalomcsillapító terápia legnagyobb előnyei:

- Az elváltozás okát célozza meg, nem pedig a kiváltott tüneteket
- A fájdalom típusára és lokalizációjára legmegfelelőbb specifikus terápiát nyújtja
- Önmagában vagy kiegészítő terápiaként is hatékony
- Biztonságos, jól tolerálható
- Élsportolóknál is alkalmazható

Javasolt: nyaki, háti, ágyéki gerinc, vállízületi fájdalom, könyökfájdalom, térdfájdalom, csípőízület, csukló, boka stb. fájdalmai esetén.

Lágy-lézer terápia

A soft-laeser kezelés látványos fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő eljárás. Míg a sebészeti lézerek a nagyon erős hőhatásuk révén alkalmasak különböző sebészeti beavatkozások elvégzésére, addig a lágy-lézerek a lézerfény fotokémiai reakciós hatását használják fel jótékony biológiai folyamatok beindításához.

A lágy-lézer kezelés biológiai hatásai:

- Sejtszaporodás és sejtregeneráció stimulálása
- Gyulladás csökkentése
- Immunrendszer erősítése
- Mikrocirkuláció fokozása és a revaszkularizáció (újra ereződés) stimulálása

A lágy-lézer kezelés klinikai hatásai:

- Fájdalomcsillapítás
- Ödéma, duzzanat csökkentése
- Sebgyógyulás gyorsítása
- Izomfeszülés csökkentése

Ellenjavallatok:

- kivizsgálatlan beteg, tisztázatlan diagnózis
- rosszindulatú daganatos betegségek
- rákmegelőző állapotok
- festékes anyajegyek direkt besugárzása
- pajzsmirigy és emlők besugárzása
- gombás bőrelváltozás besugárzása
- terhességben az alhas és ágyéki gerinc környékének besugárzása

Lágy-lézer alkalmazása:

- mozgásszervi panaszok (kisebb ízületi, izom és ínsérülések, gyulladások, rándulás, zúzódás, horzsolás, vérömleny)
- bőrproblémák
- fülbetegségek
- allergia, szénanátha, felső légúti gyulladások
- lézer akupunktúra

A lézer akupunktúra gyermekek és a fájdalmat rosszul viselők kezelésében, illetve energiahiány esetén részesítendő előnyben.

Hormonegyensúly

A hormonális rendszer „elhangolódása” mindig több ponton kezdődik. Épp úgy szerepet játszanak benne a mindennapi élettel járó stresszhatások, mint a környezeti ártalmak (vegyszerek, adalékanyagok, légszennyeződés, elektroszmog, stb.) és az életmódbeli problémák (túlhajszoltság, éjszakázás, mozgáshiány, káros étkezési szokások, alkoholfogyasztás, dohányzás stb.).

Ezek egymást erősítve először csak a test finom energetikai rendszerében okoznak zavart, majd hosszú évekkel később már testi tünetekben is megnyilvánulnak. Az egyik rendszer működési zavarát követi a vele szoros kapcsolatban álló rendszer egyensúlyvesztése. Így például a tartósan fennálló stressz idővel a mellékvesék kimerüléséhez, valamint petefészek és pajzsmirigy működési zavarhoz vezet. Míg a finomított szénhidrátok túlzott mértékű, tartós fogyasztása – inzulinrezisztencián és a férfi hormonok túlsúlya révén – okoz petefészek cisztákat, menstruációs zavart, sőt akár meddőséget is.

A nők hormonális egészségének alapja a tüszőhormon (ösztrogén) és a sárgatest hormon (progeszteron) egyensúlya. A két hormon együtt és megfelelő arányban képes biztosítani a női szervezet összehangolt működését. Az ösztrogén hatásai nélkülözhetetlenek az egészséges és kiegyensúlyozott női léthez, azonban tartósan fennálló túlsúlya, melyet ösztrogéndominanciának nevezünk, számos női probléma és nőgyógyászati betegség alapját teremtheti meg.

Ösztrogéndominancia főbb tünetei:

- menstruációs zavar (rendszertelen, fájdalmas, görcsös, darabos vagy pecsételő vérzés)
- menstruációt megelőző tünet együttes (PMS): hangulatzavar, puffadás, mellfeszülés
- csomók, ciszták az emlőben
- petefészekciszta, policisztás ovárium szindróma (PCOS)
- jóindulatú méhdaganat (mióma)
- meddőség, vetélés
- korai menopauza (POS)
- pattanások, szőrösödés, hajritkulás
- csökkent libidó
- klimaxos panaszok
- makacs túlsúly, hasi, csípőtáji elhízás
- vércukorszint ingadozása, édesség utáni vágy, szénhidrátéhség
- pajzsmirigy működési zavarok
- immunrendszeri gyengeség, allergiahajlam fokozódása

Az ösztrogéndominancia legfőbb okai között a tartósan fennálló stressz hatások mellett az ösztrogénhatású mesterséges vegyületek (xenoösztrogének, szintetikus hormonok, fogamzásgátlók és hormonpótló készítmények, stb.) valamint az elégtelen progeszterontermelés szerepelnek.

Az életmód és a környezeti hatások a férfiakat is érintik. A női hormonok és más hormonszerű anyagok a férfiak szervezetébe kerülve (hormontartalmú gyógyszerek bomlástermékei az ivóvízben, iparilag tartott állatokból származó élelmiszerek, stb.) gyengítik a férfi hormon, a tesztoszteron védőhatását. Ennek következtében a nemzőképesség és a potencia csökken, a testsúly gyarapodik, a haj idő előtt hullani kezd, a prosztata megnagyobbodik vagy akár rosszindulatúan elfajul.

A változókor, a menopauza időszakában bekövetkező hormonális változások miatt számos nő ösztrogénkezelésben részesül a hormonális egyensúly tényleges helyreállítása nélkül. Az idősebb hölgyek gyakran csontritkulás miatt kapnak hormonkészítményt, sokszor a hormonegyensúly tisztázása illetve az oszteoporózis megakadályozásának természetes módjáról való tájékoztatása nélkül.

A progeszteron az egyetlen hormon a szervezetben, amely képes egyensúlyt tartani az ösztrogénnel, ellensúlyozni annak hatásait.

Progeszteron főbb hatásai:

- a női szövetek általános védelme
- méhnyálkahártya átalakítása
- a vérrögképződés csökkentése
- a szöveti oxigén szint növelése
- természetes vízhajtó
- természetes antidepresszáns
- a zsírok energiává alakítása
- csontépülés serkentése
- gyulladáscsökkentő hatás
- pajzsmirigyhormonok hatásának támogatása
- szív és érvédő
- memória javítása
- nemi vágy fenntartása

A hormonegyensúly helyreállítása a hiányzó progeszteron pótlásával megvalósítható. Amennyiben nem sürgető és van rá igény, a természetes formában történő pótlást érdemes előnyben részesíteni a szintetikus készítményekkel szemben. Bár a természetes hatóanyagok lassabban fejtik ki jótékony hatásukat, de tartósabban hatnak és a mellékhatásoktól sem kell tartani.

A női egészséget természetes módon védő hatóanyag alkalmazásának a fő célja - a hiányzó progeszteron pótlása révén - a felborult hormonegyensúly helyreállítása, a menstruációs zavarok megszüntetése, a csontritkulás megelőzése, valamint a rosszindulatú elváltozások kockázatának csökkentése.

A hormonális zavarok kialakulásához a káros környezeti hatások nagymértékben hozzájárulnak. Bár a Xenoösztrogének és más szintetikus vegyületek hatásainak kivédése nem könnyű feladat, hiszen számos rajtunk kívül álló tényezőt lehetetlen elkerülni, de a kockázat csökkentése érdekében törekedni kell rá.

logo A Második Tavasz

A hagyományos kínai gyógyászat a nők érett korba való átmenetét nevezi Második Tavasznak. Egyfajta újjászületés az élet közepén.

A weboldal az Intec Online Kft. szerveréről működik. - www.arv.hu