logoGyakran Ismételt Kérdések

A testet behálózó meridiánok mentén több száz akupunktúrás pont található, melyeknek eltérő a terápiás hatásuk. A tradicionális kínai akupunktúra során ezen pontok mechanikai (fémtű) vagy egyéb módon történő ingerlésével ( moxa, elektro-, lézer akupunktúra) a szervezet megbomlott energetikai egyensúlyának visszaállítására törekszünk. A Qi (életenergia) szabad áramlása és egyenletes eloszlása biztosítja a szervezet egészséges, harmonikus működését.
A Hagyományos Kínai Orvoslás által kezelhető betegségek listája (WHO ajánlása szerint):

• szenvedélybetegségek adjuvans kezelése (drog, gyógyszerfüggőség, kóros étvágy, játékszenvedély) • különböző eredetű fájdalmak csillapítása • fejfájások egyes formái (tenziós) • migrén • bénulások maradványtüneteinek csökkentése • herpes zoster • Meniére-szindróma • Parkison–szindróma • trigeminus neuralgia • lumbágó, ischialgia • epilepszia • ámatlanság • pánikbetegség, neurotikus tünetegyüttesek, a hangulati élet zavarai •
• székrekedés, hasmenés • gyomor és nyombélfekély • irritábilis bélpanaszok • hányinger, hányás • epehólyag működési zavarai, epeköves görcsök • gyomorsavtúltengés, krónikus emésztési panaszok • fogak fájdalmai, foghúzás •
• reumatológiai • ortopédiai panaszok • heveny és krónikus lágyrészreumatizmus • izom és ínpanaszok • teniszkönyök, „fagyott váll”, lumbágó, porckorongsérv (nem műtét helyett) • gerincműtétek utáni rehabilitáció • ficamok, izomhúzódások • köszvény •
• impotencia • inkontinencia egyes esetei • veseköves görcs • éjszakai ágybavizelés • prosztata megnagyobbodás • hólyaggyulladás • frigiditás, sterilitás egyes esetei • menopauza •
• magas vérnyomás neurogén stádiuma • alacsony fehérvérsejtszám • anginák egyes esetei • gangréna nélküli érszűkületek • infarktus utáni rehabilitáció •
• asztma • akut és krónikus légzési zavarok • hörghurut, hörgőgyulladás • köhögés •
• magzat rendellenes fekvése (farfekvés) • fájdalmas menses, cikluszavarok egyes formái • nehéz szülés megindítása • laktáció elégtelensége • terhességi hányinger és hányás, • szülési fájdalom csillapítása • hormonális zavarok • kóros viszketés • mióma minősített esetei • medenceizomzat görcse •
• ekcéma • csalán • seborrhoea • akne • övsömör •
• krónikus mandulagyulladás • arcüreggyulladás • Meniére szindróma • szagláshiány • gombócérzés • középfülgyulladás • fülzúgás • arcüreg és homloküreg panaszok •
• rövidlátás • látóideg-gyulladás • kancsalság • kötőhártyagyulladás •
• allergiás kórképek (szénanátha, kötőhártya-izgalom, bőrtünetek) •
• heveny fájdalmak csillapítása •
Az elmúlt évtizedekben történt kutatások az akupunktúra hatásmechanizmusának újabb és újabb elemeire világítottak rá, azonban mind a mai napig még nem tudtak teljes körű magyarázatot adni. Az akupunktúrás pontok jelentős része nagyobb értörzsek vagy perifériás idegek felett helyezkedik el. Biofizikai mérésekkel úgymond láthatóvá tehetők (élénkebb anyagcserével rendelkeznek, nagyobb az infravörös kisugárzásuk valamint nagyságrendekkel kisebb felettük a bőr ellenállása). Az ACU pontba szúrt tű jól mérhető ingereket kelt lokálisan és a központi idegrendszerben, mely révén fájdalomcsillapító hatású endorfinok és hormonok szabadulnak fel valamint idegi reflexpályák lépnek működésbe. Mindezek az akupunktúra számos hatását megmagyarázzák.
A sikeres kezelés alappillére a tradicionális módon felállított diagnózis. Ehhez nélkülözhetetlen a részletes kikérdezés, mely a jelen panaszok és a korábbi betegségek mellett többek között a táplálkozásra, emésztésre, alvásra, születés körülményére és a gyermekkorra is kiterjed. Ezt követi a pulzus és nyelv vizsgálata, melyek további fontos információkkal szolgálnak. A diagnózis felállítását követi a receptúra összeállítása, majd az első kezelés. Ez együtt kb. 1 órát vesz igénybe.
Általában 20-30 perc.
Kerülje a nehéz ételek valamint alkohol fogyasztását a kezelés előtt! A kezelés után ne végezzen megerőltető fizikai és szellemi munkát!
Kellően vékony tűvel, megfelelő technika mellett végezve a kezelést a fájdalom elhanyagolható. Vannak azonban bizonyos területek, ahol a bőr fokozott érzékenysége miatt intenzívebb az érzet. A beszúrást követően megjelenő „de Qi” érzés jó jel, melyet a betegek feszülésként, zsibbadásként, hangyamászásszerű érzésként élnek meg.
Gyermekeknél, illetve azoknál akik idegenkednek a szúrástól a tűszúrás helyettesíthető lágy-lézerrel. Azonban a felnőtteknél a tapasztalatok alapján a lézer hatékonysága elmarad a tűkezeléstől.
Szakszerű használat esetén gyakorlatilag elhanyagolható. Előfordulhat, hogy a szúrás helyén kis vérömleny keletkezik, mely általában néhány nap alatt felszívódik. Ritkán előfordul enyhe szédülés, émelygés, vérnyomásesés. A kezelés alatt kellemes relaxált állapot, általános zsibbadásérzés, álmosság léphet fel.
Igen. A bőr fertőtlenítését követően minden esetben egyszer használatos tűkkel történik a kezelés.
• Gyulladt, sérült, fertőzött bőrterületen nem szabad alkalmazni.
• Anyajegyek, naevusok esetén is más pont választása ajánlott.
• Terhességben bizonyos akupunktúrás pontok szúrása ellenjavallt.
• Komolyabb szervi sérülés illetve károsodás esetén, amikor a szabályozó mechanizmusok és funkciók összehangolása már nem lehetséges, az akupunktúra hatástalan.
A fülön, mint mikrorendszeren végzett akupunktúra kiegészítője lehet a teljes test akupunktúrának. Alkalmas továbbá a rejtett szervek, mint a méh, prosztata egyéb zsigerek befolyásolására. Ahol a problémás terület közvetlenül nem közelíthető meg, a fül akupunktúra sikeres lehet. Eredményes a dohányzás leszoktató és a fogyókúra kiegészítő eljárásaként is.
A vékonyabb, rövidebb, steril tartós fültűket a ragtapasz stabilan rögzíti, így különösebb odafigyelés nélkül lehet fürödni, öltözködni, aludni. Előnye, hogy a kezelések közötti időszakban is stimulálja a terápia szempontjából kiemelt pontokat.

A weboldal az Intec Online Kft. szerveréről működik. - www.arv.hu